مکعب جادویی

گروه نرم افزاری مکعب جادویی

مکعب جادویی

گروه نرم افزاری مکعب جادویی

مکعب جادویی

چگونه در گوگل حرفه ای جست و جو کنید / بخش آخر

شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱ ق.ظ

✅جستجوی فایل‌ها با فرمت خاص
در صورتی که جستجوی شما محدود به نوع خاصی از فایل‌ها (به‌عنوان مثال پاورپوینت یا پی‌دی‌اف) می‌شود این امکان وجود دارد تا با استفاده از عملگر filetype: نتایج جستجو را محدود کنید. به عنوان مثال می‌توانید با تایپ productivity filetype:pdf تنها فایل‌های پی‌دی‌اف موجود در زمینه موضوع مورد نظر خود را بیابید.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
✅جستجوی معکوس تصاویر
در صورتی که از قابلیت جستجوی معکوس تصاویر در گوگل استفاده کنید این امکان را خواهید داشت تا نسخه بزرگ‌تر و یا باکیفیت‌تر عکسی که در اختیار دارید را مشاهده کنید. به این منظور کافی است به Google.com مراجعه کنید و با کلیک روی گزینه Images در قسمت بالا، سمت راست صفحه نمایش، عکس مورد نظر را کشیده و روی صفحه بازشده رها کنید و یا اینکه روی آیکون دوربین کلیک کرده و آدرس اینترنتی عکس خود را الصاق کنید. با آپلود شدن تصویر، کافی است کلید اینتر را بزنید تا نمونه‌های ایندکس شده عکس مورد نظر شما در فضای آنلاین، پیش رویتان قرار گیرند. درنظر داشته باشید که این روش الزاما منبع اصلی عکس را پیش روی شما قرار نخواهد داد اما راهکاری مناسب برای بررسی این موضوع است که تصویر یادشده، پیش از این در چه وب‌سایت‌هایی استفاده شده است.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
✅یافتن وب‌سایت‌های مشابه
در صورتی که هدف شما یافتن محتویاتی متمرکز در حوزه‌ای مشخص است با استفاده از عملگر realated: می‌توانید شرایط رابه‌گونه‌ای رقم بزنید تا وب‌سایت‌های مشابه با آنچه درنظر دارید پیش رویتان قرارگیرد. به عنوان مثال با جستجوی عبارت related:www.express.com  می‌توانید لیستی از فروشگاه‌های مشابه و فعال در زمینه عرضه پوشاک را مشاهده کنید.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
✅ جستجو در بدنه متن، عنوان و یا آدرس وب‌سایت
این امکان وجود دارد تا جستجوی خود را به آنچه در داخل متن است، تیترها و یا خود آدرس وب‌سایت محدود کنید. در این بخش، سه عملگر کاربردی وجود دارد:
    استفاده از inurl: نتایج جستجوی شما را به عبارت‌های داخل آدرس اینترنتی محدود خواهد کرد.
    به‌کارگیری intext: جستجوی عبارت‌های مختلف را در بدنه متن امکان‌پذیر خواهد ساخت.
    استفاده از intitle: جستجو به دنبال عبارت‌های مورد نظر شما در عنوان متن یا صفحه اینترنتی را به همراه خواهد داشت.


منبع: مکعب جادویی

https://t.me/magicube

  • مکعب جادویی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی