مکعب جادویی

گروه نرم افزاری مکعب جادویی

مکعب جادویی

گروه نرم افزاری مکعب جادویی

مکعب جادویی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مقدمه ای بر استان انتاریو

آنتاریو (Ontario) مشهورترین مقصد برای مهاجرت به کانادا ، پرجمعیت ترین استان و محل سکونت بیش از ۱۲ میلیون شهروند کانادا به شمار می رود. همچنین این استان دومین استانی است که بیشترین مساحت خشکی را دارا است و در مرکز کانادا واقع شده است. مرکز استان انتاریو شهر تورنتو (Toronto) است، که جمعیت ۵٫۳ میلیونی آن، این شهر را تبدیل به بزرگترین شهر کانادا کرده است. همچنین این شهر مرکز مالی و محل معاملات بورس در کشور می باشد. تقریبا نیمی از افراد ساکن در تورنتو متولد کشورهای دیگر میباشند، و این شهر از این لحاظ که بیشترین فرهنگها را در خود جای داده رتبه اول در دنیا را به خود اختصاص داده است. از دیگر شهر های انتاریو شهر اتاوا (Ottawa) است که مرکز ادارات دولتی و پایتخت کشور کانادا به شمار می آید و در جنوب شرقی استان واقع شده است. با وجود آنکه انتاریو مرکز اقتصادی کشور به حساب می آید در عین حال این استان از لحاظ تنوع منابع طبیعی نیز شهره است ، این منابع شامل جنگلهای وسیع ، پارک های زیبای حفاظت شده ، ۴ دریاچه از ۵ دریاچه بزرگ کشور و آبشار نیاگارا است که البته شهرت جهانی دارد . تکمیل کننده این تنوع طبیعی ، تنوع فرهنگی است ،که محصول مهاجرت گسترده به جامعه ایست که همزیستی و تحمل بین فرهنگها را در خود پرورده است . شهر های انتاریو بسیاری از هنرمندان ، گردشگران و نخبه گان را از سراسر جهان بسوی خود جلب کرده و موجبات تولید ثروت و علم را در این سرزمین فراهم آورده اند . به دلیل دارا بودن جمعیت بالای افراد خارجی در تورنتو، احساس جهان متمرکز شده در یک منطقه، در این شهر ملموس است.


اشتغال و اقتصاد در انتاریو

به دلیل آنکه استان انتاریو قطب اقتصادی کانادا محسوب می شود ، در نتیجه انواع صنایع در این استان بخصوص در تورنتو و دیگر مناطق شهری یافت می شوند . این استان محلی برای ارائه خدمات مدرن و اطلاعات اقتصادی در کنار بسترهای لازم برای تولید است . اتاوا که مرکز ادارات دولتی و اکثر وزارتخانه های فدرال است میتواند به جذب مشاغل گوناگون و همچنین سازمانهای بین المللی غیر تجاری کمک شایانی نماید .

صنعت اتومبیل بخش اصلی تولیدات صنعتی انتاریو را شامل میشود که شرکتهای کانادایی جزو شرکتهای پیشرو جهان در این صنعت می باشند (بسیاری از خودرو های آمریکایی در کانادا تولید می شوند). همچنین پس از یک دوره رکود در صنعت ، در سه سال گذشته شاهد سرمایه گذاری های کلان توسط صنایع پیشرو در طرح ها و فن آوری های جدید بوده ایم .

همچنین این استان دارای منابع طبیعی غنی مورد نیاز صنایع میباشد. یک شرکت معدنی قدیمی دارای معادن نیکل و آهن نمونه ای از این منابع میباشد. جنگلهای وسیع این استان میتواند منابع خوبی برای صنایع چوب بری ، تهیه خمیر چوب و کاغذ با شیوه های نوین باشد. بعلاوه با افزایش تمایل مردم به سرگرمی های گوناگون وجدید ،طبیعت انتاریو این فرصت را در اختیار علاقه مندان به گردشگری قرار میدهد .
آمار بیکاری در استان کمی کمتر از میانگین آمار بیکاری در کشور و در حدود ۶٫۶ درصد میباشد. موقعیتهای شغلی در این استان با توجه به اقتصاد و صنایع گوناگون موجود در آن از تنوع بسیاری برخوردار است تا جایی که از کشاورزی تا فن آوری اطلاعات در آن می توان یافت. سطح ایجاد اشتغال در انتاریو در سالهای اخیر بسیار خوب بوده و پیش بینی می شود که به همین صورت ادامه یابد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در برنامه کارآفرینی استان انتاریو (OINP)

برنامه مهاجرتی استان انتاریو از طریق کارآفرینی برای افرادی از خارج از کانادا طراحی شده که در پی پیاده سازی یک ایده تجاری جدید یا خرید یک کسب و کار موجود در انتاریو هستند. در صورت راه اندازی موفقیت آمیز کسب و کار در انتاریو، این برنامه به کارآفرینان فرصت می دهد نامزد اخذ اقامت دائم کانادا شوند.

برای شرکت در برنامه کارآفرینی استان انتاریو مراحل زیر لازم هستند:

  • ثبت نام در فرم آنلاین اظهار تمایل (EOI: Expression of Interest)
  • ثبت نام شما وارد استخر گزینش شده و با امتیازی که به دست می آورد رتبه بندی می شود. مقامات مهاجرتی در فواصل معین، ثبت نام کنندگان را از استخر گزینش انتخاب و از آنان دعوت می کنند تا برایمهاجرت به کانادااز طریق برنامه کارآفرینی استان انتاریو اقدام نمایند.
  • در این صورت متقاضی باید یک درخواست کامل و هزینه درخواست را برای برنامه ارسال کند.
  • ارزیابی درخواست: تمام اطلاعاتی که در درخواست آنلاین ارائه می شوند باید جهت اطمینان از دقت و صحت تائید گردند. بعنوان بخشی از بررسی درخواست، متقاضی برای شرکت در یک مصاجبه اجباری دعوت خواهد شد.
  • در صورت پذیرفته شدن درخواست، متقاضی باید یک توافق عملکرد امضا کند که تعهداتی را تعیین می کند که متقاضی در فرم اظهار تمایل، برای سرمایه گذاری و ایجاد شغل در انتاریو تقبل نموده است.
  • سپس یک نامه پشتیبانی مجوز کار موقت جهت اقدام برای اخذ مجوز کار موقت از اداره مهاجرت کانادا، پناهندگی و تابعیت کانادا(IRCC) به منظور ایجاد کسب و کار در انتاریو صادر می‌شود.
  • پس از ورود به انتاریو ، متقاضی ۲۰ ماه فرصت خواهد داشت تا کسب و کار خود را تاسیس نموده و بیزنس پلانرا پیاده سازی نماید. شغل های تمام وقت دائمی که قرار است بر طبق پیشنهاد کاری متقاضی ایجاد شوند، باید ظرف ۱۰ ماه از تاریخ ورود به کانادا ایجاد شوند و بطور مداوم به مدت حداقل ۱۰ ماه توسط کارمندان اشغال شده باشند، تا زمانی که متقاضی گزارش نهایی خود را ارسال نماید.
  • متقاضی موظف است ظرف ۱۸ الی ۲۰ ماه پس از ورود به انتاریو با مجوز کار موقت، یک گزارش نهایی همراه با مدارک پشتیبانی به مسئولین برنامه ارسال نماید.
  • چنانچه متقاضی به تعهدات توافقنامه عملکرد عمل نماید، ممکن است واجد شرایط نامزدی توسط برنامه مهاجرتی استان انتاریوجهت اخذ اقامت دائم کانادا گردد.
  • متقاضیان موفق باید ظرف شش ماه از زمان نامزد شدن در برنامه، برای اخذ اقامت دائم کانادابه IRCC (سازمان مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا) درخواست دهند. به مدت ۳۶ ماه پس از اخذ اقامت دائم، نظارت بر مرحله بعد از نامزدی همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

چه کسانی واجد شرایط این برنامه هستند؟

در صورت داشتن فعالیت تجاری قابل رشد که منافع اقتصادی قابل توجهی برای انتاریو به ارمغان آورد، ممکن است واجد شرایط قبولی در این برنامه باشید. در صورت پذیرفته شدن در برنامه، شما و شریک تجاری تان (در صورت وجود) می توانید جهت تاسیس کسب و کار خود در انتاریو، درخواست مجوز کار موقت دهید. پس از تاسیس موفق آمیز کسب و کارتان، ممکن است واجد شرایط نامزدی در برنامه کارآفرینی استان انتاریو شوید و باید هر پنج شرط زیر را برآورده سازید:

ادامه مطلب

منبع: مهاجرت سرمایه گذاری به آنتاریو


  • مکعب جادویی